dinsdag 10 november 2009

2e Training aan het team.

Flagpoi:

Omdat we een hele hoop vlaggen aan het maken zijn voor het festival, en ook omdat de kinderen het zo geweldig leuk ook vinden, leek mij het ook belangrijk om het team wat vaardigheden aan te leren met het vlagpoi. Hier waren ze alleen minder gemotiveert voor. Volgens mij was het grote gevoel hierbij dat het te moeilijk was, en dat ze eerst wel helemaal moesten kunnen voordat ze het aan kunnen bieden. Ik heb geprobeert dit idee, wat meer op de achtergrond te zetten, en vooral wat kan je met de vlaggen doen qua chorografie. Omdat de trucjes met poi ook al te snel te moeilijk is voor de kinderen hier. Maar circels en rijen lopen, en allemaal tellen en op het zelfde moment stoppen, dat ziet er erg mooi uit, en dat vinden e leuk. Ik merkte toen ik deze oefeningen aanbood, dat ze weer iets gemotiveerder waren, en ook wel zelf ideetjes hierin hadden.


Maar toch, mogen we de volgende keer weer acrobathieken. Tuurlijk haha. Een meisje van het team, is wel heel gemotiveert geraakt, en leerde verschillende trucs vrij snel. Zei was saterdag al meteen andere kinderen aan het uitleggen hoe het moest. Toch nog iemand enthousiast voor kunnen krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten